analytics_tags
Written by innews

Analytics: Νέο εργαλείο για reports

Ακόμη ένα νέο εργαλείο για τη δημιουργία προσαρμοσμένων reports είναι διαθέσιμο στην πλατφόρμα Analytics. Πρόκειται για τη δυνατότητα δημιουργίας και εξαγωγής γραφημάτων βάσει θεματολογίας, που έχει ορίσει ο χρήστης, μέσω της λειτουργίας των tags. Πριν λίγο καιρό, είχε υλοποιηθεί μία σειρά νέων λειτουργιών, μεταξύ των οποίων και τα tags, (http://www.innews.gr/2017/04/11/nees-leitourgies-analytics/) που επιτρέπουν στο χρήστη να κατηγοριοποιεί όπως επιθυμεί τα δημοσιεύματα, για ευκολότερη αναζήτηση και αρχειοθέτηση.

Μέσω των tags ο χρήστης μπορεί να ονομάσει όπως θέλει μία σειρά δημοσιευμάτων με ίδια ή παρεμφερή θεματολογία, προκειμένου να μπορεί να τα επεξεργάζεται, κατηγοριοποιεί, αρχειοθετεί και εξάγει ευκολότερα. Αφού ο χρήστης βάλει tags στα δημοσιεύματα, στη συνέχεια μπορεί να δημιουργήσει γραφήματα και reports, από το νέο εργαλείο ‘Tags’, που βρίσκεται στο πάνω οριζόντιο μενού.
tab

Τι περιλαμβάνει το εργαλείο ‘Tags’

Αναλυτικότερα, τα νέα γραφήματα των Tags περιλαμβάνουν διάφορες πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό, τις πηγές, τη δημοσιότητα και το αίσθημα των δημοσιευμάτων, που έχουν ταγκαριστεί από τον χρήστη.

Πιο συγκεκριμένα, στο παράδειγμά μας, στην κατηγορία ‘ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ’ έχουμε κατηγοριοποιήσει ορισμένα δημοσιεύματα, που αναφέρονται στο νησί, ανάλογα με το θέμα: εκδήλωση, κρουαζιέρα, ξένα_ΜΜΕ και φωτογράφιση. Αυτές οι λέξεις είναι τα tags, που τα ονομάζουμε εμείς, όπως θέλουμε. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να βάλει όσα tags θέλει.

Πληροφορίες σχετικά με τον όγκο και την διακύμανση των αναφορών, δηλαδή πότε εμφανίστηκε ένα θέμα και πόσες αναφορές έγιναν, παίρνουμε από το γράφημα ‘Timeline’. Στο γράφημα, βλέπουμε π.χ. ότι η γκρι γραμμή, που αντιστοιχεί στα δημοσιεύματα σχετικά με τα ξένα ΜΜΕ ξεκινάει στις 11:00 π.μ. στις 25/5. Από αυτό, καταλαβαίνουμε ότι εκείνη την ημέρα και ώρα προέκυψε το συγκεκριμένο θέμα.
tag_timeline

Από το γράφημα ‘Share of Voice’, φαίνεται το μερίδιο δημοσιότητας (σε ποσοστό και αριθμό αναφορών), που κατέλαβε το κάθε θέμα. Έτσι, στο συγκεκριμένο παράδειγμα, βλέπουμε ότι τη μεγαλύτερη δημοσιότητα πήρε το θέμα σχετικά με τα ξένα ΜΜΕ και ακολουθεί το θέμα για την φωτογράφιση.
share-of-voice

Τα γραφήματα ‘Media Distribution Comparison’ και ‘Media Distribution’ μας επιτρέπουν να δούμε σε ποια μέσα συζητήθηκε περισσότερο το κάθε θέμα. Στο παράδειγμά μας, βλέπουμε ότι η εκδήλωση και το θέμα για τα ξένα ΜΜΕ, αναφέρθηκαν μόνο στο web (sites & blogs) ενώ το θέμα για την φωτογράφιση αναφέρθηκε και στα social media (facebook & twitter).
media

Τέλος, τα γραφήματα ‘Sentiment Distribution’ δείχνουν πόσες θετικές, αρνητικές και ουδέτερες αναφορές έγιναν για το κάθε θέμα.
sentiment